ברוריה אוחיון

נובמבר 7, 2021

לוח מחוונים – דשבורד
דשבורד הוא כלי ויזאלי פשוט אבל חכם להצגת דוחות של נתונים, הוא מספק למשתמש סקירה כללית על הנתונים החשובים ביותר, עבור מנהלים זהו כלי חשוב לקבלת דוחות עם נתוני אמת.
חלק מדשבורד שפיתחנו עבור אתר אשכולות

מה חשוב לדעת על דשבורים? מה להציג ואיך?

על הדשבורד להציג מידע רלוונטי בלבד

כיצד נדע איזה מידע רלוונטי, ועל מה לוותר? הנתונים שנכניס לדשבורד חייבים להיות משמעותיים, קריטיים ורלוונטים.
בהשוואה ללוח המחוונים ברכב, מה שחשוב ביותר יוצג לנהג מול עיניו בכל מהלך הנסיעה: מהירות, מרחק נסיעה, סיבובי מנוע, דלק שנותר ואזהרות כשמשהו לא עובד כמו שצריך.

כל מידע שאינו רלוונטי למהלך הנסיעה יגרור תשומת לב מיותרת שעלולה להזיק למיקוד בנהיגה ובמה שחשוב באמת.


הדשבורד צריך לחסוך זמן למשתמש, לכן נשים דגש מיוחד על העיצוב כך שיקלט במבט ראשוני ומהיר כל המידע החשוב.


עיצוב הדשבורד משמעותי למהירות קליטת הנתונים

הדשבורד צריך לחסוך זמן למשתמש, לכן נשים דגש מיוחד על העיצוב כך שיקלט במבט ראשוני ומהיר כל המידע החשוב.

1. קומפוזיציה: את המסך נארגן  מתוך שיקול ארכיטקטורת המידע והיררכיה נכונה כך שהנתונים יעוברו למשתמש בחלוקה לרמות חשיבות ויתנו עדיפות למיקוד הראיה של המשתמש לנתונים החשובים על גבי המסך.
דשבורד זה של קריפטו מוביל את המשתמש להתמקד ביתרת החשבון. זו השורה התחתונה שחשובה כנתון מסכם של הכל.

Dashboard2

2. צבעוניות: הרקעים יהיו שקטים ואחידים, את הצבעוניות נשמור לגרפים ולנתונים החזותיים, חשוב להיות עיקביים עם הצבעים, כל צבע יביע את הנתון הספציפי ללא שינוי. חשוב גם לשמור על צבעים שיביעו את הנתון אותו הם משקפים, לדוג' צבע אדום יביע אזהרה או נסיגה, ירוק יביע שהנתון תקין וחיובי.

אנחנו אוהבים דשבורדים עם עיצוב חותך וברור עם מספרים גדולים ונועזים. דשבורד כזה מביע ביטחון והחלטיות. 
לדוגמה הדשבורד של הפרופיל ברשת החברתית הזו

דשבורד של פרופיל ברשת חברתית

3. שפה: יש להשתמש בשפה מתאימה למותג או לחברה או לרעיון שהיא מביעה, עיצוב לוחות מחוונים יכול להיות מרשים ומדהים. חשוב לשמור על אווריריות, נקיות, נראות ברורה, ניווט פשוט ומראה יפה.

בדשבורד של Rahul המביע המעביר נתונים על עסקים כלל עולמיים ניתן לראות שפה המתאימה לנושא, ענייניות והתמקדות בעיקר באון ברור.

קיימים גרפים אינפוגרפיים שונים להעברת הנתונים בלוח המחוונים:

חשוב להתאים את הגרף הנכון לנתון ספציפי, לכל גרף יש את ההבעה הייחודית לו, את המסר המרכזי שהוא יכול להעביר אם נשתמש בו שימוש מושכל.

נפרט על כמה גרפים אינפוגרפיים והשימוש המומלץ בהם:

1. את הנתונים הראשיים החשובים ביותר נשים כנתונים מספריים, בפונט גדול ברור וקריא, עם אחוזים המביעים ירידה או עליה

2. השוואת נתונים: אם נרצה להשוות נתונים של פרק זמן ממושך כמו השוואה בין ההכנסות וההוצאות של שנה זו מול שנה קודמת נבחק בציר חודשים וגרפים מאונכים עם הנתונים, כמו כאן:

3. כאשר השוואת הנתונים אינה קשורה לציר זמן, נשים אותם אורכיים אחד לשני כנתונים שונים, אך עדיין נוכל להשוות את הנתונים אחד לשני

4. התפלגות נתונים: להצגת התפלגות של נתונים שונים וחלק שהם לוקחים מתוך המכלול, נציג בגרף של עוגה, באופן ויזואלי ברור ניתן לראות את גודל החלקים השונים מתוך  השלם.

5. הצגת נתון אחד ביחס לשלם: לצורך הצגת נתון בודד המביע כמות מקובל להציג כמד מתקדם (כמו מד ברכב)

6. מדדים משתנים על ציר זמן: להצגת מדדים שונים המשתנים על ציר הזמן, או בהשוואה אחד לשני נשתמש בגרף שמחבר בין הנקודות השונות על גבי הציר, כך נוכל גם להעריך את העליות והמורדות, וגם להשוות בין ההתקדמות בציר בין ערכים שונים.

7. מועדים משמעותיים: להדגשת הזמנים הפופולאריים בהשוואה למועדים אחרים נציג כטבלה שכל ריבוע מביע פרק זמן ומשחק נכון בטונים של הצבע יתן עדיפות והדגשה לזמנים הפופולאריים

ישנם גרפים אינפוגרפיים רבים מגוונים, שונים למטרות שונות, יש לנתח את הנתון אותו אנחנו רוצים להציג, ולחשוב על הדרך הפשוטה והברורה ביותר להצגתו,

מה שיקלט למשתשמש במבט ראשון באופן ברור – כנראה הבחירה הייתה מוצלחת.

תרצה לשמוע יותר פרטים לגבי זה?

אנחנו כאן, ממש

מאחורי המסך

פוסטים
דומים

UX – התהליך המלא לחווית משתמש באתר או באפליקציה

UX – ראשי התיבות של צמד המילים User Experience – חווית המשתמש. המונח UX מכיל בתוכו את כל מה קשור לתחושות של המשתמש כאשר הוא שוהה במוצר מה הוא חווה ועושה בזמן השהייה או השימוש שלו אם זה אתר, אפליקציה, או תוכנה.

'